När klockan är för mycket…

…för att det ska vara lönt att sova middag, men också för sent för att dricka kaffe, då önskar man att man hade en sån där vecka istället. En sån där vecka som de flesta stackars humanister har, med alldeles för lite lärarledd tid, dvs max 6 timmar i veckan. Sen i januari har det istället blivit 6 timmar om dagen, om inte mer.

Jag klagar nog inte egentligen, men det är väldigt svårt att hinna med något annat än plugget. Det kan nog vara ganska bra det också, bara fokus på det viktiga. Men, ibland vill jag ändå kunna sova lite på mornarna, hitta en ny hobby, eller kanske jobba extra, något som inte känns speciellt realistiskt just nu.

Vad hände till exempel med mina planer på arugurumi(kanske felstavat)? Små virkade japanska figurer som ser adorable ut, och hade blivit utmärkta presenter till mamma och syster. Allt jag egentligen behöver görs är att köpa garn och virknål, och det går ju att göra på helgen.

Vad ska vi då dra för slutsats? Att jag klagar över saker jag borde vara glad över och att mina helger fylls av ingenting. Gräset är som vanligt grönare på andra sidan, och nästa vecka hälsar jag på. Då är det dags för 10hp statsvetenskap,  alla dåliga ursäkter går upp i rök och jag visar mig från min sanna ytterst effektiva sida. Oh yeah.

Kommentera

