bakisångest på tåg

Helgen är över, verkligheten pockar på uppmärksamhet. Efter en helg i Göteborg  är det tåget tillbaka till lilla Lund som gäller med värmevallningsbakfylla. Plåster, solsken, vänner, haga, café, presenter, våfflor, mommo, moffa, örhängen, weekday, ångest.

En bra helg kan man sammanfatta det med, ångesten dök upp efter weekday när jag insåg att kontot ekade tomt. Tur att jag har mat i skafferiet.

Som vanligt är dessutom själva besöket lite ångestframkallande, det är alltid lika jobbigt att åka ifrån Göteborg, det finns så mycket som jag älskar som jag lämnar i staden.

Det som är bäst med att lämna stan är att jag slipper se alla hipsters, med deras ”jag-är-så-jävla-cool-att-jag-inte-ens-kan-nedlåta-mig-till-att-le”-attityd. Hipsters finns ju såklart överallt, och kanske råkade jag bara hamna på ställen som är populära bland dem, men jag tyckte mig se dem överallt. Och självklart vet jag att de antagligen är ganska osäkra människor, som gömmer sig bakom en fasad. Det är ju ingen nyhet att det är så det fungerar.Och trots att jag vet att det är så blir jag störd av dem. Jag tror det är dags att jobba på ”live and let live”, det där jag lovar vid varje nyår, att sluta störa mig på människor, det är ju ganska korkat att lägga energi på det.

Klockan 22 ska jag vara framme i Lund, då ska jag fokusera på att knåpa ihop veckans Rekyl, allt har liksom hamnat på stand-by på grund av göteborgsresan. Det är ganska mycket att göra, dessutom kan det vara läge att kolla upp veckans schema, kanske inte ens har föreläsning imorgon. förutseende.

Kommentera

