hedersknutterisotto

Söndag: ångest, ångest, solsken och lite risotto på det.

Idag är dagen då jag borde ha skrivit ledaren som ska vara färdig nu. Tyvärr gick hela dagen åt till att surfa runt på nätet, kolla diverse bloggar och leta böcker. Resultat i produktion av ledare om den nya kollektivtrafikslagen = noll.

Så går det ibland, men jag har bestämt att den ska vara färdig klockan 00.00 i alla fall, annars blir det riktigt jobbigt. Sprang ut en stund och tittade på när de andra i korridoren roade sig med att spela kubb. Själv ansåg jag mig inte ha tid med det på grund av ledaren som skulle skrivas. Blev det någon ledare för det? Icke!

Med min nya fina kamera tog jag dock lite bilder, gick in igen, fick mer ångest, och gick till netto för att skaffa risottoingredienser. Så lagade jag mat istället för att skriva ledare, och umgicks med en bakfull Johan som kom på besök.

Risotton är en av mina favoriter, jag gillar risotto överhuvudtaget, men den här kombinationen kan ta priset. En av mina finrätter för övrigt, som jag bjuder på när det är något speciellt.

Här finns receptet. Jag brukar lägga till vitlök, mat utan vitlök är inte mat. Dessutom skadar inte lite extra vin. Se till att ha en vid kastrull eller gryta, annars blir det svårt att få risotton riktigt al dente.

One thought on “hedersknutterisotto

  1. Ååh. Fy jädrar vad gott! Jag skulle kunna leva på risotto. Den här varianten har jag aldrig testat. Yeey min middagsdag är räddad!

    (Pg a allmän slapphet har mannen och jag kommit överens om att fixa middag varannan dag. Mycket vuxet. Hett tips!

Kommentera

