Sommar; pengabrist och musik

Idag fixar jag det sista innan jag åker hem till Kullavik över sommaren. Det handlar framför allt om packning. Packning av kläder, packning av mat, packning av teknik, fast dit har jag inte kommit än. Satte mig vid datorn istället.

Sommaren ska alltså spenderas hos mamma och pappa.

Fördelar: Ingen hyra att betala, maten så gott som gratis, alla vänner i Göteborg, Jobb, Way Out West, möjlighet att baka en massa bröd.

Nackdelar: Det blir tre(!) månader cirka att spendera med mamma och pappa och båda systrarna, under ett tak. Som att gå tio år tillbaka i tiden. Jag kan inte vara spontan utan måste planera alla resor in till stan. En timme innan jag vill vara framme någonstans i Gbg måste jag åka hemifrån.

Så, tre månader. Det som antagligen kommer göra det möjligt är väl att det faktiskt blir en tidsgräns, nu vet jag att jag ska tillbaka till Lund i slutet av Augusti. Vilket är skönt

För övrigt fick jag igår bekräftelsemail på att det blir till att jobba på Way Out West i sommar också, för fjärde året. Det ska bli kul. Dessutom, något som nästan slår det, Johan och jag ska åka till Arvikafestivalen på pressackreditering för Radio AF. Gratis festival, OCH möjlighet att prova på lite journalistarbete. Nu väntar jag bara på mer info från radion och sommarjobbet, så att jag vet vad som gäller angående de inslag vi ska göra, och så att jag säkert är ledig under festivalen. Men det ska nog inte vara någa problem att byta bort en helg, om det krisar sig får jag ge bort helgen, utan att få en annan i utbyte, det funkar också.

Borde kanske göra en spellista för Arvika också… hmmm….

Kommentera

