Många vänner, lite tid

Jag borde känna mig lyckligt lottad; jag har många vänner. Och det gör jag. Problemet som jag ser det är hur jag ska hinna umgås med alla.

Nu är jag nästan framme i Gbg, = dags att umgås med alla underbara människor jag har där, men sen då?

Jag går omkring med ett ständigt dåligt samvete över att jag inte ser till att träffa alla jag känner, en del kanske man bara träffar en eller två gånger om året, trots att allt man behöver göra är att lyfta på telefonen, maila, eller slänga iväg ett SMS.

Tidsbrist går säkert att skylla på, men är det verkligen så illa? Jag kan sitta framför datorn en hel dag utan att egentligen göra något vettigt, men att hålla kontakt med vänner går inte på samma rutin.

Jag kan känna mig som en dålig människa, en dålig vän, men innan jag får ner mig i det träsket kommer jag på att vänskap är ömsesidigt, och att det faktiskt inte bara är mitt ansvar att relationen hålls vid liv.

Men jag ska ändå försöka vara riktigt om mig och kring mig i sommar, och i höst, och, ring mig, jag vill inget hellre än att få en ursäkt att lämna datorskärmen.

Kommentera

