Inspirationen flödar

Men kanske inte hos mig. Det händer ju en del, som sommar, midsommar och dessutom närmar sig Arvikafestivalen med stormsteg. Jag har ringt jag-vet-inte-hur-många-gånger till mitt sommarjobb, och de har ingen vikarie än, vilket enligt dem är helt ok, så jag hoppas på det. Jag ska ju enligt schemat jobba den 17:e och 18:e. Det verkar nästan som om de tycker jag är lite väl på, men vad annat ska jag vara liksom, det är ju dödsviktigt för mig det här. Och jag har minsann hört att det där med önskemål om lediga dagar kan strula på den aktuella arbetsplatsen, det blev strul för någon vikarie förra året.

Jag har också världens bästa morfar. Han är en naturligt givmild människa, och sådant gillar man när kontot är tomt. Kanske klarar mig utan att låna pengar av mamma och pappa i sommar, men jag har samtidigt börjat snegla på lite objektiv…. det är som porr. Men det går inte för sig. Inga exesser.

Tog med mig kameran igår(dvs. midsommar) och tog några bilder på balunset jag har inte fixat till dem dock, och nu när mitt photoshop inte funkar längre blir det ändå mest att minska storleken. Åh, det var tider, när photoshop funkade. Om jag bara var med av ett datorsnille skulle jag säkert kunna fixa det, men nu är jag inte det. Anna Svensson var där, men en likadan D5000, fast med ett sprillans nytt objektiv…. vilket inte hjälpte mot min objektivlängtan. Hon tog alltså en del fina bilder som man kan hitta här.

Mina bilder kanske dyker upp, fast det blir ett separat inlägg i så fall.

Idag stötte jag på en liten spindel, vilket visade att mitt objektiv kan vara ganska bra ändå, för med dess och datorns hjälp kommer man så mycket närmare.

Om man inte klickar på bilden är det här ungefär så bra som man ser med blotta ögat.

här ser man lite tydligare hur nära man ändå kommer med mitt nuvarande objektiv.

One thought on “Inspirationen flödar

Kommentera

