Tonåring

Jag känner mig lite som en tonåring igen.

Mamma säger att jag ska rensa i rabatten, jag säger att jag gör det sen, hon säger att hon undrar hur jag ska hinna med att hjälpa till hemma när jag arbetar senare i månaden, och jag blir förbannad eftersom mina systrar inte behöver göra lika mycket som jag när de är hemma och inte jobbar. Orättvist. Jag sa ju att jag känner mig som en tonåring.

Jag är lite stolt över mig själv dock, det här med att det är orättvist och att mina systrar inte gör så mycket lyckades jag hålla inom mig. Istället för att börja gorma om det skriver jag det här inlägget. Jag är patetisk.

2 thoughts on “Tonåring

Kommentera

