Om jag hade pengar – 3

När jag nyss satt och åt middag kom jag än en gång tänka på min monetära situation, i kombination med Arvikafestivalen som kommer närmare och närmare. Drickat har jag ju tänkt en del på, billigast möjliga = BiB, men maten glömde jag bort. Och något måste jag ju äta. Jag har ju aldrig varit på Arvikafestivalen tidigare, men jag har för mig att jag hört att det är ganska centralt. Men det blir till att gå i så fall.

Surfade runt lite efter tips på bra vegetarisk festivalmat att ta med, men resultatet blev ganska skralt. Det känns inte som om det är någon idé att försöka laga något där, så då blev det antingen knäckebröd med mjukost(urk!), eller pastasallad. Pastasallad låter ok, men frågan är hur länge den håller, inte så länge om solen skiner kan jag tänka mig. Men det kanske blir pastasallad till de första dagarna, frukt, eller bröd med hummuos, som var i stort sett det enda jag kom på själv. Man kanske skulle investera i en elektrisk kylbox. Fast det kostar ju pengar det också.

Den här flugan hittade jag på en borstnejlika igår, vi dras till varandra, jag och krypen.

Ganska mycket förstoratförstorat också, men mer rättvisande för verklig storlek.

Kommentera

