Och ännu en kväll

Så kom vi då iväg för att se Jonathan Johansson på Liseberg. Vi började hos Clara med lite vin och gick sedan ner till Liseberg där vi letade oss fram till Evert Taubescenen och mötte upp Adam. Adams planer på en öl till konserten fick dock läggas ner eftersom ölen bara fick drickas på uteserveringen. Men så gick han på Jonathan. Och det var bra. Bra originella versioner av låtar från ”Innan vi faller” och dessutom nya låtar, fyra stycken tror vi. De var riktigt bra, frågan är när vi får lyssna på dem nästa gång. Jonathan ska tydligen spela på Malmöfestivalen, så om jag är där då blir det en konsert till. Allra helst vill jag ha den nya skivan i handen nu, med en gång, men eftersom den spelas in nu är det bara att vänta.

Jag hade inte tagit med mig kameran, så det blev bara halvtaskiga bilder med mobilkameran, hade kunnat bli underverk till bilder då vi satt på första raden, men men, inget att göra åt. Clara hade med sig sin kamera, så det kan ha blivit några bra bilder för henne i alla fall. Vi satt alltså på första raden. Att det var första raden var bra, att vi satt var sämre. Jag ville resa på mig och dansa, men det gick ju inte för sig, speciellt inte med de bistra säkerhetsvakterna.

Han snackade lite också Jonathan, skulle skämta och säga att de förlorat en keyboardist, att han hängt sig… Ja, det var roligare då, som det ofta är.

När konserten var över(han fick inte spela något extranummer, dum-liseberg) stack vi hem till clara, och efter lite häng blev det utgång på Kontikti med resten av gänget, och jag övertrasserade kontot. Alltid lika härligt.

Här är min bästa iphonebild. Solen sken rejält, så resultatet blev därefter.

——————————-

Uppdatering: Jag var lite bakis när jag skrev det här, det var en fantastisk kväll, inlägget gör den inte rättvisa.

One thought on “Och ännu en kväll

Kommentera

