Tillbaka till tidiga mornar och verklighet

På lördagkvällen tog jag igen allt det festivlafestande jag inte hunnit med tidigare under festivalen. Resultat: kom isäng kl 9, satte klockan på 10 (fast tillslut gick vi upp vid 11). Tjena liksom.

Men vi kom upp, packade ihop och ned och traskade bort mot bussen. runt kl 13 lämnade jag och Johan Arvika för den här gången. Det har varit en fantastisk upplevelse, nästan så att man funderar en aning på det där med musikjournalistik. Kom tillbaks om tio år, så ska vi se vad som skett.

Innan jag festade hela natten lång sprang vi som skållade harar inne på området. S.P.O.C.K, SMD och Ost & Kjex började alla att spela samtidigt = vi kunde inte se allt av alla, speciellt inte när vi dessutom skulle spela in från både S.P.O.C.K. och Ost & Kjex. Det blev lite hektiskt. Vi hann bara med ca en kvart av SMD:s spelning. Det var lite trist, men det är väl bara att acceptera, om man vill göra ett bra jobb får man offra en del. Johan har tagit bilderna.

Vi kom i alla fall fram till Göteborg runt kl 17, gick och käkade på BK, följde Johan till hans tåg 17,42, och insåg sedan att det var söndag, och att min buss inte skulle gå förrän 18,30. Det blev till att vänta. Och slumra. Vilket jag gjorde en del. Mobilen hade dessutom lagt av, så när bussen äntligen kom var jag orolig för om jag skulle lyckas hålla mig vaken hela vägen hem, jag har ju en viss historia av att sova över hållplatser. Men det ordnade sig. Slocknade nästan med en gång när jag kom hem. Åt en smula och försov mig till första ordinarie dagen på jobbet. Bra jobbat!

Som tur var kom papps o mamms hem från sin kroatiensemester igårkväll, så  06,15 körde papps hela vägen in till gbg. Det var snällt, och jag kom i tid. Dagen på jobbet var helt ok, men det behövdes i alla fall fem koppar kaffe för att jag skulle orka hålla mig vaken. Det blir pengar i augusti. Imorgon är jag ledig, då kanske det kommer upp lite fler bilder från festivalen, nu orkar jag inte.

Kommentera

