Jobb och avbrott

Det har hänt en del under den tid som gått, men mesta av allt har jag jobbat. Sex dagar förra veckan och fyra den här, Än så länge har jag hunnit med den första dagen den här veckan. Det känns bra. Fast å andra sidan är det så gott som slut med jobb efter det, tåv dagar till efter way out west, därefter bär det av mot Lund igen…

Anyhow. Jag var ledig en dag förra veckan, så jag hängde med föräldrana och hälsade på släkten i Varberg. Precis i närheten av parkeringshuset ligger ett litet bageri: Kustbageriet. Där stannade vi till för en liten fika, och lite köp av surdegsbröd, eftersom jag inte hunnit baka på sista tiden. Det var ett mysigt ställe, och jag tog några bilder.

Vi tog oss en sväng till torghandeln, men där fanns inget intressant, bara lite t-shirts.

I veckan blev det öldrickande två gånger, trots att jag jobbade. Men så var det bara kvällspass hela veckan, så jag behövde inte vara på jobbet förrän vid ett varje dag. det var roligt, och jag insåg att jobb och pengabrist isolerat mig alldeles för mycket. Jag hoppas att det blir en sväng till ”And there was light” snart, time will show.

Igår var jag ledig, så jag passade på att baka valnötsbröd och ta en vända till Radiomotet och elektronikaffärer. Kom hem ed en glassmaskin. 1000 kr kvar tills den 27:e. inte omöjligt.

På vägen hem igår stötte jag på en väldigt lurvig larv, som jag inte kunde låta bli att fota, kryp, kryp och åter kryp.

One thought on “Jobb och avbrott

  1. Ping: Tidningar « Musiksinne

Kommentera

