Början på slutet

Nu börjar det dra ihop sig i Göteborg. Idag börjar Kulturkalaset, och på torsdag sätter årets upplaga av Way Out West igång. Allt detta sammantaget betyder att det snart är dags att likt flyttfåglarna dra söderut.  Håhåjaja. Jag blir som alltid när det är dags att lämna Götet lite kluven. För visst ser jag fram emot hösten, att få sätta tänderna i mitt reportage, och prova vingarna under praktiken, men samtidigt, sorgen över att lämna Göteborg, med dess anda och människor.

Innan jag verkligen sticker ska jag dock gå på konstutställning(and there was light), gå på Way Out West, och jobba två strödagar. Men efter det (ca 19:e) blir det dags att börja förbereda för resan mot Lund.

För att inte gräva ner mig i separationsångest ska jag istället gå in på veckans stora begivenhet; nämligen Way Out West. Kan det bli annat än bra nu? Det enda jag egentligen oroar mig över just nu är det där med timing, och när det gäller Stay Out West, att få med mig folk till det jag vill se, för jag kan tänka mig att smakerna och valen kommer att spreta en hel del. Det kan hända att jag inte går på första valet alla kvällar, men medan det är ok att sticka iväg till en festivalkonsert själv, känns det inte lika kul att sticka iväg på klubbspelning själv.(inte för att jag inte gjort det och haft kul, men….)

Intressant att notera i.o.m. Stay Out West måste ju vara att Park Lane och Port de Soleil ingår i år. Vad betyder det för Way Out Wests framtid? Blir det smala bredare? Only time will tell.

Kommentera

