Långa dagars färd mot…

Igår och idag har jag varit aktiv som få. Det har varit hårklippning, konstutställning, Timokonsert, brödbak, hårfärgning, funktionärsmöte och jag säger då det.

Man måste ju klippa håret då och då om man inte samlar för att slå något rekord, så igår tog jag en sväng in till stan och frisörcenter. Jag påpekade att jag ville ha det riktigt kort på sidorna, kortare än sist, men nu känns det ändå som om  det kunde blivit kortare. Jag överlever nog, men med det kortare slipper jag klippa mig lika ofta, för då växer det inte ut så fort.

Nåväl. Jag och Clara fick igår också äntligen tummen ur och gick på ”And there was light”. Det var bra, jag kände att det var värt exakt de 100 kronor det kostade med studentrabatt. I wasn’t awed. Inte så mycket stort som jag väntat mig. men intressant och bra med hörlursguidning.

Innan jag träffade Clara tog jag lite bilder av Göteborg. De kan tänkas komma upp här så småningom, jag tror jag har en bildspecial på g.

Vi passade även på att se Timo spela på Götaplatsen. Det var bra. Men han ballade ur lite på slutet, vid extranumret.

När jag kom hem satte jag en surdeg som jag bakade på imorse, faktiskt lite improviserat, för vi hade visst varken solrosfrön eller russin, istället blev det lite pumpafrön, lite valnötter och torkade tranbär. Provade resultatet ikväll; klart godkänt. Under tiden bröden jäste passade jag alltså på att färga håret. Det blev inte nyansen på paketet. Från rödbrun till svartbrun. Inte riktigt vad jag hade tänkt kan man säga. Inte mycket att göra åt. Förhoppningsvis försvinner en del i tvätten, får tvätta håret extra mycket under den närmaste tiden.

Dagen avslutades med infoträff och förpepp inför wow. Info är väl alltid bra, men förpeppen kom igång mer än en timme senare än schemat så att säga, så jag stack innan det var färdigt. Det tar ju sin tid att ta sig ut hit. Och bussarna går inte så ofta på kvällarna. Tyckte för övrigt att jag kände hösten i luften idag. Fan vad deprimerande. Kallt och mörkt.

Kommentera

