Lund revisited

Tillbaka i Lund sedan några dagar. Känns märkligt. Skönt att ha mitt eget igen, men mindre skönt att ha så långt till Gbg.

Det första (nästan) jag gjorde var att köpa mjöl. Jag tog ju med mig det mesta till Kullavik när jag stack härifrån i juni. Nu stod det bara ett paket rågsikt i skafferiet. Och så kan vi ju inte ha det. Igår (dag 2 i Lund) Begav jag mig så till City Gross och Ica Kvantum. Med hopp om stort mjölsortiment. Och det var väl ok. Men vi hade en del bra grejer därhemma som jag inte kunde hitta på Ica och City Gross. Till exempel hela dinkelkorn. Så det måste jag skaffa innan det blir några fler drottningholmslimpor.

Eftersom honungen nästan var slut passade jag på att köpa det också. Jag hade även tänkt köpa lite mat, eller salla, tomat, gurka och gräddfil för lite tofutacos, men insåg att det fick vänta tills lönen kommer imorgon. Nu har jag ca 50 kr kvar på kontot. Och då har jag ändå snålat och valt bort, det blev bara dinkelfullkorn, inget siktat till exempel.

Med mina nya ingredienser satte jag en surdeg och en vildjäst igårkväll, och idag bakade jag med surdegen. Ah det är härligt att leva. Har inte smakat på russin och solrosfröbrödet än, men snart, snart.

Nog med nörderier.

Jag skickade också in min idé till c-reportaget idag, och självklart, det har följt mig genom hela den här processen, fick jag den handledare jag allra minst ville ha. Jag försöker tänka positivt trots allt, det  är såklart nyttigt att språket är hundra procent korrekt, och dessutom vet jag ju inte så mycket om den här personen egentligen, kanske bara har haft en dålig start. Min handledare kommer antagligen ta mig till nya höjder. Håhåjaja. Nu ska jag bara gå till köket och ta kort på dagens mästerverk, resultatet hamnar här:

3 thoughts on “Lund revisited

  1. Ping: Pengar och böcker « Musiksinne

Kommentera

