böcker

Pengar och böcker

Japanese writer Haruki Murakami

Image via Wikipedia

Idag fick jag lön. En liten sådan, men det hjälper ändå fram tills studiemedlet kommer. Och så kan man unna sig en del. Som lunch på stan (billig sådan 50:-) med Stina och Max, och nya böcker.

Jag har hela sommaren tänkt att jag ska köpa nya böcker när jag får pengar i höst, men hade väl egentligen tänkt köpa på nätet och spara pengar. Nu blev det inte så. På väg hem från lunchen gick jag förbi Akademibokhandeln, tog en titt i skyltfönstret, vände och gick in. Hittade till kokböckerna och en brödbok, Bröd från Brunkebergs Bageri, och skönlitteraturen med Haruki Murakami och Johannes Anyuru. Ser att jag betalade rätt mycket mer i butiken än vad det kostar på nätet, får låta bli att ge vika för frestelser hädanefter. Nu blir det till att läsa och baka. Men först en kräftskiva ikväll. Utan kräftor för mig. Tar med mig tofu och brödet jag bakade igår.

Kommentera

