Det stora allvaret

Imorgon är det slut på leken. Imorgon ska jag sätta igång med reportaget, eller i alla fall försöka ordna ett PM.
Jag älskar ju listor. De är bra att ha just för att kunna bena upp något stort och sedan kunna pricka av det och känna sig duktig. Även om man inte alltid får allt gjort på listan så känns det bra.

För att ha koll på vad som behöver göras imorgon har jag satt ihop en liten lista:

Måndagslista
1. Kolla upp kriterierna för PM:et.
2. Sök efter möjliga intervjupersoner.
3. Försök hitta mer info om Moder Teresa och hennes kropp (kan verka vara en morbid punkt på listan, men ack så viktig, då hennes kropp är helig, och kontakt med reliker från henne tydligen botat cancer)
4. Börja skriva PM:et.

Det borde väl inte vara omöjligt att få de fyra punkterna gjorda på en dag? Jag har ju HELA dagen på mig.

Idag har jag inte gjort något nyttigt alls, men jag plockade fram fiolen och spelade lite, för första gången på över ett år. Det kändes bra. Får se om spellusten håller i sig. Fiolen fick agera stilleben när jag provade mitt nya objektiv. Jag gillart.

3 thoughts on “Det stora allvaret

    • Ja, faktiskt! Har inte varit mycket för den där monty, tror jag lyssnade lite innan arvika eftersom han/dem skulle spela där, så det kanske var det undermedvetna som gjorde sig påmint…

  1. Ping: Icke sa Nicke « Musiksinne

Kommentera

