Icke sa Nicke

Jag är aldrig bra på att få något gjort om ingen står och flåsar mig i nacken. Idag fick jag två punkter gjorda på dagens lista. Det lättaste, eller det som tog minst emot. Resten av tiden använde jag till att gå ut och ta lite kort och sova middag. Jag vet inte varför jag blev så trött. Kanske för att en journalist från City Malmö/Lund ringde och väckte mig i förtid och ville ha min hjälp att hitta någon som snart var färdigutbildad som kunde ställa arbetsmarknadsfrågor till politikerna. (väldigt lång mening jag vet, men jag orkar inte)

Jag var inte så bra kom hon snabbt fram till efter som jag pluggar till journalist, och det kan jag hålla med om, det blir lite tråkigt, och ger intrycket av att man inte ansträngt sig särskilt mycket. Så jag gick upp ur sängen och frågade runt i korridoren, men ingen var intresserad. Och det kan jag också förstå, komma på fem viktiga frågor sådär bara, det är inte så lätt, det kan inte jag heller göra. Jag vet inte hur det kommer bli för mig när jag blir färdig, exakt vilka svårigheter jag kommer stöta på, och då blir alla frågor som rör mig direkt så hypotetiska. All kontakt jag har haft med arbetsmarknaden har varit via extrajobb, korta perioder, utan riktig koll på situationen. Och jag har dessutom valt ett yrke med ett överskott på arbetskraft. Då får jag skylla mig själv lite grann, jag kunde ju blivit något inom ett bristyrke om jag bara ville ha ett jobb.

Här är något taggigt jag hittade när jag var ute på min lilla fotopaus idag:

foto: Malin Taipale

Kommentera

