Teknikens under

Stig Dagerman

Image by DavideDeNova via Flickr

Idag har jag tagit mig in till SOL. Jag hittade en massa info från h&m, och en hel en info om h&m. Valde ut vissa delar att skriva ut. Vad händer när jag då ska skriva ut infon om h&m? skrivare eller nätverket går i strejk. Buffrar i all oändlighet utan resultat. Det är lite tröttsamt.

Dagens positiva nyhet är annars att jag fått studiemedlet från csn. Det tackar man för. Passade på att betala tillbaka pengarna jag var skyldig mamma sen i somras, och gav mig själv en klapp på axeln. Dessutom kom jag ju faktiskt iväg, gick upp en timme senare än planerat och kom fram vid tjugo i elva. Lite sent kanske. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra resten av dagen, skrev aldrig något schema. Allra helst borde jag sätta mig och läsa igenom h&ms rapporter, men det är ju segt, så det skjuter jag på så länge som möjligt. Funderar på att dra ner till stan och köpa ett linsskydd till det nya objektivet, och kanske köpa lite nya strumpbyxor, de har ju en ovana att gå sönder titt som tätt.

Annars drömmer jag om böcker. Nordstedts ger ut nya utgåvor av Stig Dagerman, och eftersom jag inte läst något av honom och verkligen är sugen på att göra det funderar jag på att lägga en beställning på lycknis. Men de verkar inte ha alla inne. Och då är det pris eller tid som gäller. Billigt på lycknis, men vänta en evighet, eller dyrare på adlibris, men direkt leverans?

2 thoughts on “Teknikens under

  1. Jag har noterat två saker idag.

    1) Att du ska komma till Gbg i helgen.
    2) Att du har mig som länk på din blogg.

    Båda gjorde mig glad, fast på olika sätt. Du har numera en länk på min blogg.

    Välkommen och tack.

    • Yäss, jag kommer till gbg.:) har inte riktigt bestämt vilken dag än bara. Finns det några planer måhända? Och när jag väl kom underfund med hur jag kunde lägga in länkar på min blogg skulle du självklart vara med.:D

Kommentera

