Gör det svårare

Fick mig äntligen till att ringa H&M. De vill inte ställa upp på studenters intervjuer. Man måste tydligen vara säker på publicering för att det ska bli något av det. Och plötsligt vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Det finns självklart andra vägar runt, H&M förlorar själva på att inte vara med, men det blir jobbigt för mig också. Jag vill ju ge en rättvisande bild av hur det fungerar, men om någon sida inte får komma till tals kan det ge intrycket av att jag är partisk. Risken är stor att det bara blir den kritiska sidan av outsourcing som kommer fram, utan att H&M får ge svar på tal. Även om man kan skriva det i en liten fotnot längst ner. Det blir liksom inte fullkomligt. Funderar på att ge mig ut och springa för att tänka lite. Sluta gräva ner mig.

Kommentera

