Relalalaxa

Tram at Vasaplatsen in Göteborg, Sweden

Image via Wikipedia

Idag träffade jag Christina från Aberdeen för första gången sedan hon flyttade hit. Christina är alltså en norsk-belgisk tjej som jag träffade i Skottland, och inte sett sen dess. Nu ska hon plugga en termin i Lund. Vi satt på Blekingska och drack varsin öl, jag babblade på om hur det går eller inte går med c-reportaget, och hon undrade om det fanns någon dansförening/sektion inom Studentlund. Och det verkar det inte finnas. Lite märkligt. det finns en massa spex, körer, sport av dvs slag och teater, men ingen dansförening. Det finns ju i Gbg, så varför inte här?

Annars har jag suttit/legat i sängen och läst igenom underleverantörsdelen i H&Ms årsrapport. Det var lite sövande, så jag var tvungen att sova någon timme mitt på dagen. Jag lyckades imorse dessutom med att sätta timern istället för alarmet på mobilen, så istället för att vakna 06.55, precis lagom för att hinna till tvättstugan kl 07.00, satte jag timern på 6h55min, och missade tvättiden totalt. Way to go. Snart tar de rena kläderna slut.

Till helgen blir det att vända åter till Göteborg, på söndag blir det middag för lillsyrran som hunnit bli 19, och det kan jag ju inte missa. Har inte bestämt om jag ska åka upp på fredag eller lördag dock, tågtiderna ser sådär ut för fredagskvällen, så det kanske blir buss eller lördag morgon istället. Only time will tell.

Kommentera

