Nya utmaningar

Det händer saker. Nu verkar det vara möjligt att intervjua Lindex istället för H&M, men frågorna ska skickas idag, och jag har ju inte läst på om Lindex än. Jag har skrivit ut deras årsrapport och code of conduct, så det är väl bara att sätta igång egentligen. Problemet är bara att jag inte brinner för det här med Lindex på samma sätt som jag gjorde för H&M. Jag vet ju inte ens om de har några fabriker i Bangladesh. Men det är väl det jag lär mig om jag läser deras rapport. Och jag kan självklart välja att vara negativ eller positiv till den nya vändningen. Hellre Lindex än Kappahl i alla fall, men vem vet, om Lindex ångrar sig har jag kanske inget val.

Jag känner mig alltså inte helt hundra idag. Det har blivit en sån där dag när man bara vill lägga sig under täcket och glömma allt. Men det går inte. Kokade istället en kanna mockakaffe som ska hålla mig vaken genom hela rapporten. Eller så ville jag bara ha en ursäkt till att inte sätta igång…

Kommentera

