Periodare

Cover of "The Passage"

Cover of The Passage

Jag har insett att jag är en periodare, (eller så säger jag det för att stilla mitt dåliga samvete) igår till exempel var jag smådeppig, och lyckades precis som förra måndagen inte få något gjort på reportaget. Idag däremot har jag varit effektiv värre. Skrivit mail och ringt och sökt info och haft mig. Och det är väl bra efter som det är dags för handledarmöte imorgon igen.

Egentligen borde jag satt igång med skrivandet, eller börjat nysta i de andra delarna i reportaget, men det har jag inte lyckats med. Självklart hade jag kunnat göra det jag gjorde idag igår, och därför fått mer tid över för ämne två idag. Men icke.

Det mesta i bloggen just nu verkar bli reportagerelaterat, det finns en enkel förklaring: Jag har inget liv. Jag gör inget annat under dagarna och jag träffar bara de andra som bor i korridoren. Det händer helt enkelt inte så mycket annat än reportaget just nu.

I helgen var jag i götet, grattade syster, hälsade på vänner och skämde ut mig i diverse situationer. Men det var väldigt trevligt. Så trevligt att jag blev lite deppig igår. Men idag är det som sagt bättre. Jag har till och med lyckats boka in en ny tvättid, så livet leker, äntligen rena kläder! Dessutom kom mitt bokpaket idag, så nu har jag en massa böcker att se fram emot, fast bara vid läggdags och helger såklart….

Jag börjar med ”The Passage” av Justin Cronin. Verkar kuslig och spännande, och med sina nästan 800 sidor är den och en kopp té precis vad som behövs när höstmörkret faller utanför.

One thought on “Periodare

  1. Ping: Ändrade planer « Musiksinne

Kommentera

