Ändrade planer

Här kommer ännu mera om reportageandet, tyvärr. Det verkar som om det bara blir värde genom kläder och konsumtion, Gunilla föreslog det idag, och det känns faktiskt skönt, bara tanken på allt det andra har fått mig att känna mig lite stressad. Nu gäller det bara att se till att få något gjort idag. Och göra en lista för imorgon, så att jag vet vad jag ska göra.

Annars träffade jag faktiskt lite klasskamrater idag, har ju varit tunnsått med sådant på sista tiden. Inne på redaktionen satt tre stycken,  det är skönt att veta att man inte är helt ensam, att det finns andra som skriver reportage just nu. Hmm.

Acne brukar inte ställa upp på intervjuer för examensarbeten, men kan tänka sig att svara på frågor via mail, så det är ju i alla fall något. Och så ska jag leta reda på någon modebloggare och någon industrihistoriker. Det ska nog gå det här.

Över till lite ”roligare” grejer. Det blir Tour de Chambre i korridoren på lördag. Förhoppningsvis håller jag mig mer nykter än sist, då jag stöp i säng någon gång efter klockan 22. Jag tror jag vet vad jag ska bjuda på. Vi brukar hålla det hemligt, men jag kan säga att det blir starkt och rött. Och den 24:e blir det att bege sig upp till Gbg igen, fest och bokmässa. Love it. Och hoppas att föräldrarna kanske har någon rabatt på entrén via läsvärdet.

Har börjat läsa ”The Passage”, som jag skrev om igår och tror de skrivit fel på ryggen; Giles Babcock borde vara Antony  Carter. Fast det kanske förklaras senare i boken. Intressant än så länge, men läsningen går inte så snabbt. I går kväll satte jag en levain, så imorgon får jag baka, det ser jag fram emot.

Kommentera

