Gott liv

Jag har bakat bröd idag. Ljust levain. Jag säger då det. Herregud vad gott. Det måste vara det godaste brödet i världen. Jag kan inte riktigt beskriva vad det är som gör det så perfekt, men det smakar så mycket, fastän det vara är vetemjöl, levain, vatten och salt(och lite dinkel den här gången). Nu hade jag dessutom glömt hur gott det här speciella brödet är, har nog inte bakat något sedan midsommar så det var bra att bli påmind om denna gudaföda.

Idag kom jag dessutom upp i tid när klockan ringde och lyckades få in all tvätt i maskinerna och torka samtidigt som jag satte degen. Det är  effektivt. Synda att jag inte var riktigt lika effektiv när det gällde reportaget, men lite research har jag fått gjort ändå, en inte helt bortkastad dag.

Jag passade även på att se ”Hung” på svtplay. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag gillar det eller inte. Eller om det är själva idén som är lite spännande. Låt mig förklara: Hung handlar om en man som när huset brinner ner och han inte har råd med reparationerna, bestämmer sig för att börja sälja sin tillgång. Ja, han är välutrustad. Och nu kan man ju ta upp myten om den lyckliga horan, och allt runt om kring, men det är egentligen inte mycket sex. Efter ha sett True Blood är det rena barnprogrammet. HBO står bakom båda serierna, men det känns lite tomt ibland. Det kan också bero på att avsnitten är ca 27 minuter långa, och att man vant sig vid true bloods längd, det hinner ju hända mer liksom.

Hung är nog lite mer obekvämTV än True Blood, folk gör bort sig och är allmänt obekväma. Men vi får se hur det blir, jag ska ge dem ett avsnitt till.(I och för sig såg jag hela Vampire Diaries, inte för att det var så bra, men jag hängde liksom bara kvar)

Gott bröd:

Kommentera

