En salig röra

A panel from Fun Home. Bruce (left) and Alison...

Image via Wikipedia

Tillbaka i Lund igen. Ögonlocken vill klappa ihop, men en snabb uppdatering av helgen ska de nog orka med.

I fredags intervjuade jag Lindexs miljöchef/CSR-ansvariga. det gick rätt bra, men i efterhand kommer jag på följdfrågor som jag borde ha ställt. Eventuellt kan jag skicka dem till henne och se om de är villiga att svara på dem. Jag kände att jag var ur journalistisk form, hjärnan hängde inte riktigt med och en del skarpa repliker uteblev.

Igår handlade jag som sagt garn och stickor, och började sticka lite smått. Mycket möjligt att jag kommer få ångest över hur mycket jag stickar i framtiden istället för att plugga; med tjockt garn och dito stickor blir det snabbt och tillfredsställande resultat.

På kvällen var det äntligen dags för att överraska Martin, och han verkar faktiskt inte ha haft en aning om masterplan-födelsedagsfirandet. Det var trevligt, inte ofta jag äter på restaurang, och än mer sällan med det här gänget. Men naanbröden som skulle vara” de bästa i stan” eller nåt enligt en recension var inte mycket att hurra för, jag misstänker att de var(hör och häpna) bakade på bakpulver. Sedan recensionen måste den fenomenala naanbrödsmakaren bytt jobb.

Jag blev rätt trött efter att vi fortsatt mot Svea(gamla Deja Vu, gamla Klara), så efter två öl åkte jag hem och sov. Det var skönt.

Idag valde jag att inte hänga med Clara när hon satt och väntade på att Håkan Hellström skulle intervjuas av Filip och Fredrik på Bokmässan, utan spatserade runt lite själv istället. Och handlade upp min bokmässebudget på femhundra spänn. Mest på serier faktiskt, eller grafiska romaner om man hellre vill kalla dem det. På vägen ner läste jag ut ”Husfrid – En tragikomisk familjeberättelse” av Alison Bechdel. Den var bra, rekommenderas! Sen blev det fyra andra serieböcker också, och en vanlig roman, men jag skriver nog om dem imorgon istället.

Det har varit en bra helg. Som vanligt är det lite ångestfullt att lämna Göteborg, tråkigt att lämna alla vänner. Men jag ser samtidigt fram emot att skriva över mina intervjuanteckningar till datorn, och börja jobba med texten. Nu börjar reportaget komma igång!

(Tittade på en massa kok- och bakböcker också, men bestämde mig för att om köpa, köpa dem på nätet istället, antagligen billigare och mindre tungt att släpa med till Lund.)

One thought on “En salig röra

  1. Ping: Text och bilder « Musiksinne

Kommentera

