Högklack går före fall

Jag köpte nya skor för ca två veckor sen. På nätet, från Storbritannien, så det var inte läge för retur om de inte hade passat. De gjorde de som tur var. det som gör dem extra läckra, förutom att de är kängor som är röda längst fram, är de 8 cm höga klackarna. Jag trodde att jag kunde hantera dem (ska tilläggas att sulan fram är ca 2 cm, så sluttningen blir inte lika brant), men ack så fel man kan ha. Eller, det har funkat riktigt bra fram tills helgen.

Första tecknet på att jag inte riktigt var i fas med skorna var när jag och mamma var på väg mot Nordstan i lördags. Jag skulle gå ner för en liten stentrappa. Det gick inte så bra. Jag trillade ner för den, till allas överraskning. Det var ett sådant där ögonblick när det känns som om allt går i slowmotion, fastän det inte gör det, och man vet, bara känner att det inte finns någonting man kan göra, att man redan börjat falla.

Det kan kanske verka lite irrelevant att skriva om hur jag trillat hit och dit, men grejen med det här fallet är att det antagligen såg ut som om jag skulle slå ihjäl mig. Det lyckades jag undvika. Enda menet blev en liten buckla längst fram på höger sko.

Nu borde jag ju blivit mer försiktig när det gäller trappor. Igår skulle jag(kan tilläggas att jag bara hade med mig ett par skor till Göteborg) gå ner för vår verandatrappa, och känner hur marken försvinner under fötterna på mig. Jag lyckas dessutom landa med tygpåsen i fågelbadet. Det var nära att mina bokköp från bokmässan råkade riktigt illa ut. Pappa kom springande som om jag hade fått ett anfall. Det kanske ha trodde jag hade fått.

Så vad lär jag mig av helgens fall? Att sluta använda mina nya skor?

Jag lär mig landa mjukt.

Kommentera

