Fram och tillbaka

Imorgon åker jag till Göteborg igen. En liten blixtvisit över dagen för en intervju med en forskare i historia. Vid klockan 17 åker jag tillbaka till Lund igen. Snabba puckar.

Och än så länge har jag inte förberett några frågor. Dags att ta mig i kragen. Tog mig ändå hela vägen till biblioteket för att låna ”fabriksfolket” allt jag behöver göra är att läsa 100 sidor och få ett litet hum om hur det sett ut i Västsverige, så är det bara att knåpa ihop några frågor. Men som vanligt skjuter jag på allt.

Det var en fin höstdag idag. När jag lånade boken passade jag även på att ta en sväng via Åhléns, eftersom det var sista dagen för medlemsrabatt. Så jag köpte lite kläder. Och en mascara. Det känns lite. Nu när jag är så uppe i klädindustrin och dess arbetsvillkor känns det dumt att köpa kläder som jag egentligen inte behöver. Å andra sidan sker ingen förändring om det bara är jag som håller i plånboken.

Det blev i alla fall en slags poncho och ett skärp. Undrar hur de tillverkats. För övrigt repade jag upp hela stickningen för att jag bestämde mig för att göra den smalare. Det blir bättre i slutändan, men har inte hunnit halvvägs mot hur mycket jag hade stickat innan.

Efter kl 12 imorgon har jag en massa tid att göra av med i Göteborg, så om du har tid och vill ses är det bara att höra av sig.

Kommentera

