Sovmorgon

Efter Göteborgsbesöket med intervju igår lät jag mig själv få en liten sovmorgon. Och sedan en långfrukost. Alltså började jag ”jobba” för ca en halvtimme sedan. Jag skrev en liten lista i förrgår som jag nu försöker följa upp. Om jag lyckas med det har det ändå varit en bra dag.

Göteborg över dagen var annars trevligt men märkligt. Jag började med intervjun vid 11, och den gick väldigt bra. Jag lyckades sedan träffa Clara på stan och det var väldigt trevligt, vi kom fram till att det var som om jag faktiskt bodde i Göteborg och vi bara hade bestämt att ses.

Efter det spenderade jag tid med min syster. Gick till en massa affärer, men lyckades att inte köpa något. Bra att sätta lite gränser.

Jag läste dessutom ut ”Den hemliga historien” av Donna Tartt i bussen på väg tillbaka till Lund. Den var bra. Lite som med ”Prep” internatskola med människor från lyckade familjer, men nu var det på Collegenivå, och bra mycket mörkare. Och det mesta går åt skogen. Fast jag blev lite sugen på att läsa Christopher Marlowe, eller klassisk grekiska.

Något som jag ofta funderade över under läsningen var när den egentligen utspelade sig. Den pratar om 70-talet som något som varit, men behandlar samtidigt ett mord, och om den gavs ut 92 kan väl inget ha varit säkert för ”berättaren”. Även om det är fiktion så  skapar det en viss brist på trovärdighet när den utger sig för att vara en memoar. Men jag rekommenderar alla att läsa den.

Kommentera

