Helg

Fredagen kan vi hoppa över, för jag kommer inte ihåg hur den slutade. Satt bakfull och skämdes hela lördagen.

Idag har det varit en ovanligt busy söndag. Jag har redigerat Arvikaintervjuerna, och träffat Anders och Johan. Det var väldigt roligt att se dem igen. Anders såg jag för tredje gången på tre dagar, men Johan har jag inte sett sedan Arvika. Ändå hänger man med i vad som händer. Ibland undrar jag om jag läser för mycket bloggar.

Mycket journalistsnack, men det var bara trevligt.

Redigeringen av intervjuerna gick också bra. Jag tror att det kan vara den första söndagen på väldigt, väldigt länge som jag faktiskt inte bara slappat. Och nu ska jag fortsätta i samma anda. Imorgon ska jag gå upp klockan sju(så är det bara, inga men när klockan ringer imorgon), och bege mig in till Uni för att strukturera upp mitt arbete och se till att jag gör det som ska göras. Detta schema ska jag sedan följa hela veckan, som även innehåller ett handledarmöte. Jag känner ett riktigt sug efter att baka valnötsbröd, men då det kräver sina modiga 5 timmar får det vänta till helgen. Den här gången ska jag inte sjabbla bort det. Jag sätter dessutom lite extra press på mig själv eftersom jag skriver om veckan här. Nu är det upp till bevis, inga ursäkter godtas om det inte gäller liv och död.

På väg hem från cafébesöket gick jag in på pressbyrån för att köpa en hårtidning. Jag ska snart klippa mig igen och behöver lite nya idéer. Jag kom ut från pressbyrån med tre tidningar och 185 kronor fattigare. Men de verkade ju så intressanta. Förutom hårtidningen(”PerfectHair” engelsk med bara bilder på frisyrer inget annat bjäfs), blev det även vad som verkar vara en nystartad svensk tidning ”Intermission” som

”vill dela med oss av våra tankar. Av sådant som fångar vårat intresse och intresserar oss just nu. Vi kommer inte leverera de senaste nyheterna. Och vi kommer inte att skriva om kändisar, förutom en och annan it-girl då. Och vi kommer att lyfta fram bra fotografi. Och vi kommer rikta ljuset mot människorna och deras liv. Därför har vi valt ut personer som inspirerar inom konst(oavsett om det är kläder smycken eller musik). Vi är av åsikten att man kan inspireras av det mesta. Från gitarrer till fejkmat.”

Jag tror jag gillart. Återkommer med det när jag faktiskt läst tidningen. Dessutom bidde det en engelsk tidning; ”Sublime” ”For creative thinkers and inquiring minds”. Det är också(enligt dem själva) ”The first International sustainable lifestyle magazine” som riktar sig till både män och kvinnor. Tack för det. Finns det något tråkigare än ”tjej”- respektive ”kill”tidningar? Spännande läsning väntar mig. Men inte under dagtid. DÅ SKA JAG JOBBA MED REPORTAGET. God natt!

One thought on “Helg

  1. Ping: Tidningar « Musiksinne

Kommentera

