Let’s get down to business

Jag kom iväg till universitetet idag. Jag kom inte upp klockan sju som jag hade planerat, men väl klockan åtta. Sedan suckade jag över vissa personers förmåga att stöka ner i korridorsköket, började städa, men kände att jag var för trött. Skrev istället ett argt meddelande på vår svarta tavla. Vänner och fiender kommer till av det tror jag. De som tycker som jag, och de som bara vill göra som de själva vill och tycker jag är tjatig.

Nåväl. Väl inne på sol-redaktionen kommer Eva och fårgar om jag ska på handledarmöte. ”Nej” säger jag ”Jag tänkte bara sitta här och jobba” och så sitter jag och letar efter stickade tröjor på nätet. Någon timme senare kommer Eva och Gunilla(= min handledare) förbi igen, och Gunilla säger ”Vi ses senare”. Plötsligt går ett ljus upp för mig. Det är den fjärde oktober idag. Jag ska på handledarmöte. På något sätt har jag fått för mig att det skulle vara senare i veckan. Om jag inte hade varit stenhård mot mig själv skulle jag suttit på min kammare och Gunilla skulle ha varit none the wiser. Det hade blivit pinsamt. Det kanske var mitt undermedvetna som talade till mig.

Egentligen blev det inte så mycket gjort. Jag letade efter lite lönestatistik utan framgång och klippte ihop artistids för radion. Handledarmötet förlöpte lugnt, men jag fick tydliga indikationer från Gunilla att det var dags att börja skriva. Kändes som om hon visste att det varit lite si och så med disciplinen. Men JA. Nu ska jag sätta igång och skriva. Fick mailsvar från lånegarderoben också, så jag har en del att röra mig med.

Gick även bort till radion och tankade in alla intervjuer från Arvika, plus övertalades till att gå på radiosittning på fredag. Så kan det gå. Måste ta lite pauser från arbetet då och då.->det här är tydligen en radiostation->->->

Vem sa att mobilitet var något nytt?

Kommentera

