Dansa limbo

Jag började med ett nytt ämne i reportaget idag. Tidigare har jag ju skrivit lite i den historiska delen, men för att inte fastna där bestämde jag idag att jag istället skulle skriva om lånegarderoben och andra alternativ till den vanliga konsumtionen. Och det gick riktigt bra. Fram tills för en timme sen(eller mer) för nu kommer ingenting. Jag ska väl påverka att jag inte har dokumentet öppet. Jag gör liksom allt annat än att skriva. Om jag bara öppnade dokumentet tror jag inte att det egentligen skulle vara några problem att skriva, men jag har någon slags motvilja att göra just det. Tror det är det där som kallas för lathet. Eller att skjuta på saker.

Målet för idag är annars att komma upp i minst 10 000 tecken. Vilket inte borde vara omöjligt. Cirka 2000 tecken dit bara. MEN. Allt som händer är att jag tar lunch. Och gör allt annat förutom att skriva på reportaget, som att skriva här.Jag gör allt jag kan för att hitta distraktioner.

I helgen ska jag på två temafester: radions med framtidstema imorgon, och Niklas med hatt-tema på lördag. Jag har mina idéer faktiskt. Enklast möjliga.

Kommentera

