Korridorens vara eller icke vara

Ibland tycker jag att det är trevligt att bo i korridor, man behöver aldrig oroa sig över sällskap(vilket är extra viktigt nu när jag mest umgås med mig själv), och om man saknar något i matväg brukar man kunna låna det av någon korridorare. Men.

Det finns vissa rent praktiska saker som får mig att vilja ha en egen lägenhet, (förutom att vissa personer kan reta gallfeber på en) det här gäller framför allt utrymmen. Köket har två spisar, men vad gör det när man bara har ett halvt skåp och en ynka låda att ha ingredienser i, mitt frysutrymme är max tio (!) centimeter högt, och kylen bara är lite bättre.

Sammantaget är det inte enkelt att förvara sin mat och sitt bak. Kalljäsning är bara att glömma, och för att få plats med bröd och mat i frysen måste jag ibland låna utrymme av andra. Bagaren i mig blir så olycklig då. Det går aldrig att baka så mycket som jag vill, och det är svårt att få plats med storkok i frysen också.

En annan grej som jag dagligen irriteras av på Vildanden är innergården. Var för, VARFÖR, är den så ful och täckt av grus? VEM kom på den idén? ”Låt oss göra det grått och kallt och livsfarligt att gå på” liksom.

Allt ovanstående är saker jag skulle vilja skriva ett argt brev till afb om, men istället blev det det här inlägget. Ibland måste man lätta på trycket.

Mitt frysutrymme är högst upp:

Kommentera

