Tidningar

För ett tag sedan köpte jag två tidningar som jag tyckte verkade intressanta. Nu har jag bläddrat lite i dem och blivit besviken. ”Intermission” var alldeles för pretto, och ”Sublime” alldeles för torr. För att trösta mig själv köpte jag två nya idag; brittiska ”InStyle” och en baktidning som heter ”Baka”. Får se om de är något att ha. Baka är ganska intressant, för den består mest av reportage och sådant, där de pratar om bröd och bakverk, men fina bilder. Det är först på de sista sidorna som recepten kommer. Var sak på sin plats.

Idag blev jag färdig tidigare än jag trodde, så jag tog mig en sväng på stan. Det handlades en del nödvändiga saker som strumpbyxor och nagellack, men det mest intressanta inköpet var nog vetegluten och kamutvete som jag hittade i Ris & Curry, en affär med mat från alla världens hörn. Då blev jag glad. I somras när vi var i Varberg besökte vi Kustbageriet som finns där, och de hade ett bröd bakat på kamutvete. Tydligen ska det vara ett urvete likt dinkel. Ska bli spännande att baka något med det.

Kommentera

