Vildanden

Med mörbultade trumhinnor

AFB håller på med något slags underhåll av fasaden. Min fasad. Det borras och har sig, hela dagen. Jag var lite extra trött idag och vädret var tråkigt, så jag vilade lite extra på eftermiddagen(ok, jag sov). Men för att lyckas med detta var jag tvungen att använda öronproppar. Betongväggen som de borrade i måste ha blivit någons slags resonanslåda för ljudvolymen var inte nådig. Trots stängda fönster. Men att stänga fönstrena gör inte så mycket här. När jag stänger det största finns det ändå en glipa emellan på ungefär en halvcentimeter, och den glipan läcker både ljud och kyla.

Därför kan man ju fundera över varför de byter det som sitter ovanpå fönstren och inte själva fönstren. Jag antar att det ser snyggare ut och kostar mindre. Varför förhöja den verkliga kvaliteten när man istället kan ge intryck av hög kvalitet?

Har varit väldigt trött idag och är det fortfarande. Det blir nog tidig sänggång.

Kommentera

