Bra och dåligt

Så kan dagen summeras. Det bra är att jag vet när jag ska tillbaka till Göteborg, och det dåliga är att jag inte fick mycket gjort idag(inte igår heller). Igår var jag så trött att jag inte kunde få mig att göra något annat än att sova, men idag hade jag bestämt mig för att få något gjort.

De storslagna planerna började med att jag försökte locka håret. Efter duschen snurrade jag upp det längre håret på skumgummipapiljotter, och väntade. Och väntade. Blåste lite på det, och väntade. det blev ju aldrig torrt. Tillslut satte jag på full fräs på hårtorken och håret torkade. men det blev inte speciellt snyggt, så en permanent lösning får nog vänta.

Idag skulle jag dessutom bege mig in till stan för att fixa enkäten till reportaget. Det gick inte så bra. Hårlockandet tog ju sin tid, och tillplattningen efteråt lite mer. När jag tillslut var inne i Lund centrum var klockan efter ett. Hmm…

Jag började i alla fall fråga folk om de ville ställa upp och svara på några frågor, men det gick väldigt trögt. Ingen ville stanna. Två stannade, men den ena ville varken ställa upp med efternamn eller bild, så den går ju bort. Och alla sa bara nej. Så efter ytterst kort tid gav jag upp. Under tiden jag ställde frågorna upptäckte jag dessutom att frågorna jag formulerat var ganska slutna och inte uppmuntrade till långa svar, så antingen blir det nya frågor och ny enkät, eller ingen alls.

Ikväll är jag lite trött, vet inte om jag har en infektion i kroppen, men ska strax iväg till björn för lite förfestfilm med eventuell utgång. Det är väl det som är bra med dagen, och att jag hittade en tekannekåpa på Lagerhaus. Nu ska väl teet hålla värmen bättre… Dessutom plockade jag på mig lite kastanjer och annat höstligt, funderar på att börja måla lite akvarell igen.

Tog lite bilder på vägen hem:

Kommentera

