Göteborgsmusik

Bläddrade igenom skivrecensionerna i senaste mixmag, och läste då att Pacific! är på g med nytt album. Och de fick bra kritik. Men de dumma engelsmännen hade blandat ihop Norge och Sverige. Do your homework liksom! Pacific! kommer alltså från Göteborg och ingen annan stans. det räcker med en koll på myspace för att veta det. Slarvig journalistik.

Det jag hört låter riktigt bra, lite tyngre än debuten, men det gillar jag. Albumet ska vara släppt i Storbritannien, men här i Sverige finns bara en EP med förstasingeln ”Narcissus”, och extralåten ”From lips divine”. Förhoppningsvis kommer resten snart. Hela albumet ska vara ett samarbete med en balett, så dans hör helt klart till.

Due for its world premier at Gothenburg’s influential dance studio Atalante on October 29th, 30th and November 1st, the ballet itself comes choreographed by Sweden’s extra-ordinary danseur Olof Persson. Olof and two female dancers will star in the live show and feature in a series of videos that accompany the album.

Idag lyssnade jag även på Crystal Fighters skiva, men den tar vi en annan dag.

Här har ni i alla fall två versioner av den senaste singeln Narcissus, den första är original, den officiella videon,  en riktigt bra sådan om man tänker på låtens namn….

Den andra är en remix som jag tycker är grym och som får mig att vilja dansa mig svettig:

Kommentera

