Note to self…

tänk efter före. I tisdags beställde jag en bok som jag trodde skulle visa levnadskostnader i Sverige mellan 1860-1930. Problemet visade sig idag när jag hämtade ut boken. ”Wages, cost of living an national income in Sweden 1860-1930” visade sig omfatta tre delar. Jag hade såklart beställt den som handlade om national income, vilket just nu är helt ointressant för mig. Bra jobbat där.

Nu skulle jag kanske kunna gå över till UB och hämta ut den bok jag behöver själv, men varför ta en extrapromenad på 200 meter? Nä. Jag hämtar den imorgon. Egentligen behöver jag bara några få uppgifter, och dem kan jag fylla i senare. Alltså är jag lat och låter någon annan leta reda på boken så att jag kan hämta ut den imorgon.

Nu ska jag försöka få någon ordning på texten. Steg 1: utskrift av texten so far. Känns som om jag behöver ha lite överblick. Fast jag tror jag tar lunch först…

Kommentera

