Bakstök

Idag har jag bakat igen. Och gjort paneer. Båda gick riktigt bra.Om jag hade tänkt lite längre hade jag kanske väntat med paneeren eftersom jag inte vet hur länge den håller, och jag är i Gbg fredag till söndag. Men det var roligt att det funkade. Förhoppningsvis hinner jag göra något smarrigt av den i nästa vecka, om jag inte är helt slut av praktiken, kommer att komma hem runt kl 19 varje dag. Tjena.

I helgen blir det i alla fall ett rejält firande. Mormor fyller år, och sen blir det ännu en halloween/inflyttningsfest. Det ser jag fram emot. Ska bli härligt att träffa alla igen, klyschigt uttryck eller inte. Ikväll har jag saker att göra. Jag har bara kommit halvvägs igenom alla reportage, och inte kollat in varken opponerings- eller uppsatsanvisningar. Förhoppningsvis kommer läsandet av de senaste inte leda till att jag underkänner mig själv.

Dagens bröd blev en vildjästlevain med dinkel,- kamut- och durumvete. Och så lite vanligt vetemjöl då. Lyckades helt ok med snittningen för en gång skull.

Kommentera

