Opponeringsvånda

The world's largest Dalecarlian Horse, made of...

Image via Wikipedia

Nu sitter jag här. Alldeles för sent, och försöker formulera en opponering. Det går till viss del, men det är svårt. Opponeringsanvisningarna verkar dessutom rikta sig främst mot ett skrivet reportage, och jag har ett radioreportage att ta ställning till. Och hur ska man egentligen göra när man bara vill hylla och säga: det här är riktigt bra.?

Mycket intressant lyssning, det handlar om synen på svenskhet hos utlandssvenskar i USA.

Jag har skrivit fyra stycken A5-sidor nu, och vet inte om det räcker för att fylla tiden dessutom. Borde kolla upp hur mycket tid jag har att disponera. Fast å andra sidan kan förhoppningsvis de andra komma med synpunkter också.

Samtidigt inser jag än en gång bristerna i mitt eget reportage och framför allt bristerna i min arbetsanalys. Den borde jag också satt igång med tidigare än jag gjorde. Om mitt eget reportage är ok skäms jag över arbetsanalysen.

Äsch, nog med navelskåderi, det är det tillräckligt av redan i den här bloggen. Ändå kan jag inte låta bli.

Snabbuppdatering: Det visar sig att Jakob är sjuk i halsfluss och inte komma imorgon, vilket gör min eventuella opponering ännu mer spännande. Om det ens blir någon. Hmmmm…

Kommentera

