Götlaborg

Jag har anlänt till Götet. Jäh!

Det blir en helg späckad med trevligheter. Idag fyller mormor 83. Alltså firar vi henne med en middag ikväll. Indiskt javisst.

Och imorgon blir det maskerad/inflyttningsfest. Det ser jag fram emot, har inte sett folk på EVIGHETER. Det var lite segt att gå upp vid halv sju idag dock, men väl framme i Götet tog jag mig äntligen för att ta mig till hemmakocken, där jag för mer än en månadsedan beställde jäskorgar och snittkniv som jag äntligen hämtade ut. Det är att vara snabb. Eller att bo i Lund och inte planera så bra.

Just nu befinner jag mig på pappas jobb och lyckades fjäska till mig färgutskrifter av mitt reportage. Inte illa, allt ser mycket bättre ut än i svartvitt. Sen finns det ju självklart brister i texten, som påpekades under opponeringen igår, men just nu väljer jag att förtränga dem helt.

Skrev ett mail till Metro igår. Hoppas de svarar idag, annars blir jag lite nervös. Antingen blir det lunch med Clara nu, eller så hänger jag med pappa till systembolaget och blomsteraffären. Tough.

Kommentera

