Hit och dit

Jugando con texturas (XXIX): The end of Mr Y

Image by Zyllan via Flickr

I dag har jag bokstavligen farit som en skyttel mellan Lund och Malmö. Jag började morgonen i Lund, åkte till jobbet i Malmö, buss tillbaka till Lund för intervju, buss tillbaka till Malmö, Lunch. Tillbaka till Lund för en till intervju, åter till Malmö. Skriva. Åker hem till Lund. Jag säger då det.

Man kan säga att det var en lite stressig dag. Men jag tycker faktiskt att det är enklare att skriva nu, visst det kan vara krångligt ibland, men jag går också runt och tänker i texter, hur jag kan formulera mig. Det måste väl vara värt något.

Idag fick jag dessutom med mig två böcker hem, recensionsexemplar som inte ska recenseras. Böcker som jag läst om i bokbloggar. ”Roskilde” av Linn Strömsborg, och ”Slutet på Mister Y” av Scarlett Thomas. Ser fram emot att läsa dem, när jag nu ska ha tid till det.

En lite tråkig följd av att jag jobbar är att jag inte hinner baka. Och jag har inte matat surdegen på ett tag. Det är faktiskt illa. Jag skärper mig genast. Bestämmer här och nu att den ska matas idag och därmed basta.

Och bestämmer att det måste bakas lussebullar snart. Förra helgen blev det inget av de planerna, men jag har ju flera kvällar den här veckan på mig, och helgen. Fast då måste jag nog fixa den redigeringskomplettering jag fick på c-reportaget. Kul. Not.

One thought on “Hit och dit

  1. Ping: Slutet på mr Y färdigläst | Musiksinne

Kommentera

