Motivation nej

RAW är tokfullt i kväll

Image by henke via Flickr

Det är något som tar emot när jag borde sitta och fixa till redigeringskompletteringarna jag fick på c-reportaget. Eftersom jag jobbar 9-18 på vardagarna skulle jag behöva använda helgen till det. Och vad gör jag?Allt annat. Eller rättare sagt inte många knop överhuvudtaget. Den här helgen kan gå till historien som en av mina slappaste någonsin. Jag vill bara glömma att det finns måsten.

Jag har inte fått någon deadline för kompletteringarna, men jag antar att det måste vara inne innan terminen är slut i januari. Och det är SÅ långt kvar. Svårt att få tummen ur då. Dessutom blir jag tvungen att ta mig in till universitetet, och de har bara öppet på lördagar(tror jag, har inte ens kollat upp det), vilket gör att jag måste upp tidigt på en lördag, då jag som allra mest vill vila ut efter veckan. Och då som jag med största sannolikhet är bakis. Fast inte den här lördagen. Eftersom jag bara druckit glögg och stannat hemma borde jag verkligen begett mig in till uni, men, ack den slappheten.

Veckan har annars varit av blandad kompott, den mesta tiden har jag använt till research på två grejer som verkade lovande, men sedan inte visade hålla nyhetsvärde. Då känner man sig rätt värdelös. Trots att jag inte kan hjälpa om folk är dåliga på att höra av sig eller svara i telefon. I fredags fick jag i alla fall intervjua André Wickström, komikern, via telefon, och dokumentera Malmös första skidspår för året, så veckan slutade i alla fall bättre.

Men det är så det är, och det är väl också en del av det man ska lära sig under praktiken. Att det inte alltid går som man vill.

Nu ska jag fortsätta min slappa helg med att titta på film, får se vad det blir.

Kommentera

