Nytt eller gammalt

Idag lyssnade jag Hot Chips senaste skiva ”One Last Stand” på bussen hem. Efter ett tag var det dags för låter ”Brothers”. Och plötsligt kom jag att tänka på det som jag tänkte första gången jag hörde låten i samband med albumsläppet; att det på något sätt känns som om jag har hört låten innan. Men jag kan inte placera var. Det känns liksom som att det är en cover.

En snabb sökning på google visar inte på något sådant, andra har gjort remixer, men det verkar som om det är HotChip som skrivit den från början. Kan det stämma? Jag borde kanske göra en mer grundlig undersökning, och det ska jag nog också, men här är i alla fall låten. Känner ni också igen den eller har jag bara inbillat mig allt?

(Mitt i allt blev jag hiskeligt sugen på att se Hot Chip live. det blir mer surt med tanke på att jag missade dem precis 2008 för att scenen på Gatecrasher inte klarade lite storm, och senare samma sommar för att jag fick sälja min biljett till Roskilde. Nåväl. Borde vara dags för en Sverigeresa snart va?)

Kommentera

