Snöigt värre

Ystad. Fountain and Jackdraw

Image by Ulf Bodin via Flickr

I går var jag i Ystad i drygt tre timmar. Eller, vi var inne i själva stan i ungefär en halvtimma, men vägarna var inte att leka med, och resan dit och tillbaka gick i snigelfart.

Det har ju brunnit i Ystad igen, och den så kallade Gryningspyromanen greps nästan direkt. Om det var han som låg bakom eller inte är inte säkert. Men det är behändigt såklart att ha någon gripen.

Vi brydde oss inte så mycket om det i Ystad, själva storyn var ju viktig såklart, men vi var bara där för att plåta två boende som drabbats av branden. För att inte resan bara skulle vara lite fotande fick vi intervjua lite bilförare också om hur de förbereder sig för att köra i snöoväder.

Mitt favoritsvar dök tyvärr inte upp i tidningen, men det är inte mycket att göra åt.

I veckan har det blivit mycket enkäter och ”standalones” som det kallas här, med stor bild och liten bildtext, alla de artikelidéer jag fått mig tilldelad har efter research visat sig inte ha något nyhetvärde. Så kan det gå. I dagens Metro har jag i alla fall bidragit med nöjestipsen också, i Skånedelen.

Imorgon kommer det vara en massa om Citytunnelns invigning och jag bidrar med en del, vi får se hur det blir i slutändan.

Kommentera

