Musikhjälpen

Christer (förra årets medverkande) drar igång ...

Image by olalindberg via Flickr

Här sitter jag. Och lyssnar på årets Musikhjälpen. Igår var jag nere vid glasburen och intervjuade Martina Thun. Men allt som liknade en intervju redigerades bort, det enda som blev kvar var ren info. Lite trist. Då hade jag inte behövt bege mig ut i kylan liksom. Hela jag var onödig liksom. Nåväl, det spelar ingen roll.

Det viktiga är ju vad Musikhjälpen gör, och att man kan göra skillnad. Det finns en på jobbet som är lite märklig. Lite väl negativ tycker jag. Och hon vill ta den enkla vägen ut hela tiden känns det som. Till exempel köper hon inte ekologiskt, för hon vet inte om hon kan lite på det. Det har hon liksom bara bestämt sig för. Och då kan man lika gärna skita i det.

Och hon tittar inte på nyheter, för där är det bara en massa hemskheter. Det skrivs bara om dåliga saker i tidningen. Och hon vill ha en enkel lösning på allt elände. Som om det funkar så. Engagera dig! Jag kanske borde tipsa henne om Musikhjälpen imorgon, då kan hon önska en låt, OCH göra skillnad. Fast hon tror ju inte på hjälporganisationer heller. Och det ska man kanske inte göra blint. Men något kan man alltid göra.

Intressant fakta(eller inte): Jag har precis sett två artister spela live på Musikhjälpen i rad, först Daniel Adams-Ray, nu Adam Tensta. I den lilla inforullen finner jag att båda är födda 1983. Minsann. Tanke bakom det?

Kommentera

