Miljöombyte förnyar

Turning Torso and Västra Hamnen by night.

Image via Wikipedia

Nu är det klart. Jag ska spendera min sista praktikvecka i den stora staden. Stockholm. Yeah. Och dessutom kommer jag få göra lite redigeringsjobb och webbjobb. Kan det finnas ett bättre sätt att avsluta praktiken? Jag tror inte det.

Idag var jag ute vid Turning Torso. Och sprang runt som en galning mitt i snöyran för att försöka intervjua skolelever som jagade tomburkar åt musikhjälpen. Inte nog med att alla var höga av överskottsenergi, man kunde knappt gå för att det blåste så våldsamt och från alla håll och kanter. Men det var ändå trevligt. Och barn är härliga.

Just nu när jag sitter här och skriver ser jag att nästa låt i Musikhjälpen är DAFT PUNK med DEREZZED. Holy macaroni vad glad jag blir. Ikväll borde jag laga riktig mat, men det är segt såhär i slutet av arbetsveckan, så det blir pannkaka av det hela. Ja ugnspannkaka då.

Uppdatering: Vad är det här?!! det blev inte alls Daft Punk, istället är det nån fånig låt med 50 cent och nån annan snubbe. Vad är det här?!! frågar jag igen.

Kommentera

