Jag har den

Tidningen. Mixmag. Daft Punkspecial. Det är härligt. Igår hade Tron Sverigepremiär. Jag var inte där. Jag åt tårta istället. Det var trevligt. Och roligt att träffa Anders och Johan igen. Tiden bara försvinner.

Mindre kul är att jag nog har ett så gott som tomt konto. När jag skulle köpa lite mat (och hårfärg)för 191:- gick det inte igenom. Som tur är hade jag på mig summan i kontanter. Men det betyder att jag inte ens har 191 kronor på kontot.

Jag gjorde något av en prestation tycker jag själv, jag gick upp halv åtta för att ta mig in till stan och klippa håret. Planen var sedan att jag skulle sätta mig i SOL och fica redigeringskompletteringarna i reportaget. Men även om biblioteket är öppet på lördag är inte redaktionen det. Vilket är lite jobbigt. Det betyder att jag inte vet när jag kan fixa det, och att jag kanske inte har alla poäng klara den 14 när jag är ”färdig”.

Dessutom blir jag lite sur. Det är i omöjligt för mig att ordna kompletteringarna om jag inte har tillgång till InDesign, och eftersom jag jobbar morgon till kväll är redaktionen på SOL stängd när jag slutar. ”Det tar dig nog bara en halvdag” fick jag veta. Jo tack, om jag hade så mycket pengar att jag kunde köpa InDesignprogrammet. Men det har jag ju absolut inte. Egentligen är jag väl mest sur för jag inte tycker att jag borde behöva komplettera, och att jag inte fick veta att jag är tvungen att komplettera förrän en vecka efter opponeringen. Brukar man inte få veta det direkt? Det hade i alla fall varit enklare att fixa då.

Det här inlägget spretar åt alla håll och kanter, från början tänkte jag bara skriva lite kort att jag har daft punktidningen, men sen…

Kommentera

