Väder och sånt

Malmö in 1580 in a German map book. The citade...

Image via Wikipedia

Idag blir jag lite orolig. Tanken är ju att jag ska återvända till Göteborg på onsdag kväll. Men det är rätt mycket snö ute. Idag när jag fick skjuts hem från jobbet tog det 3o-35 minuter att bara lämna Malmö. Med bil tar det i vanliga fall kanske 5 minuter. Det var flera gator som var helt oplogade.

Man kan ju hoppas på att spåren är bättre skötta, men med tanke på vad man hört den sista tiden finns risk för att de inte är det. Stor risk.

Om tåget går enligt tidtabellen ska jag vara i Gbg någon gång efter 21.30. Om tåget blir sen vill jag inte tänka på när jag kommer hem. Å andra sidan tjänar det inget till att oroa sig över en sån här grej i förväg, på något sätt kommer jag nog komma hem. Det känns skönt att bli lite julledig, även om det bara är för fyra dagar. Fyra dagar är ändå dubbelt så mycket som en vanlig helg. Och så blir det lite markservice dessutom. Gillart.

Kommentera

