Julkul

Sitter i soffan i Kullavik och tar det lugnt. Imorgon blir det allvar, då är det jul på riktigt. Men just nu är det bara jag. Inte ens föräldrarna är här och vill att man ska göra det ena eller det andra.

Det finns fördelar med att inte bo hemma och bara komma hit på besök ti de gamle, det mesta är redan gjort, och man blir någon slags halvgäst. Vilket gör att min korta julledighet än tråkigare. Men det är inte den excellenta markservicen som är det främsta skälet till att jag önskar att jag hade mer tid här. Det är ju hela grejen, och familjen. Visserligen kommer jag tillbaka på nyår, men det blir ett ännu kortare besök den gången.

Under tiden har jag tröstat mig med julklappsinslagning, en av fördelarna med föräldrahemmet är att det finns fint papper och fina snören att använda sig av så paketen blir fina. God jul.

Kommentera

