Bokklapp

Jag fick en bok i julklapp. Med tanke på att jag inte tänkt på att önska mig någon är det ett fantastiskt resultat. Det var min kusin Ls tur att ge mig en julklapp i år, och hon valde att ge mig ”Bockfesten” av Mario Vargas Llosa. Jag tackar och tar emot, har faktiskt tänkt att jag skulle vilja läsa något av honom. (Och ja, det är bara för att han fick Nobelpriset i år som jag överhuvudtaget vet vem han är) Det här kanske leder till att jag tar mig för att läsa alla Nobelpristagare, vem vet? Fast jag tror jag börjar med det här, så får vi se sen.

Idag sitter jag än en gång alltså alldeles ensam i SOL, det är nästan lite läskigt, jag ensam inne i det enda riktigt upplysta rummet i hela byggnaden. Det är tur att det är en massa kortlås som man måste ta sig igenom innan man kan komma in här, annars hade jag nog varit bra mycket oroligare. Det som är bättre idag än igår dock är att jag kom hit tidigare idag, att jag inte är lika trött som igår och att det inte är lika svinkallt ute. Dessutom vet jag lite mer vad jag måste göra.

Just därför sitter jag här och skriver nu, för det är alltid så skönt att skjuta på saker. Planen är i alla fall att sticka härifrån innan åtta, så att jag orkar färga håret när jag kommer hem(annars blir det aldrig av innan nyår). Back to work!

Kommentera

